הטסה רפואית במטוס ובטיסת אלעל
בדף זה נתעמק בעולם הטיסות הרפואיות במטוסי אל על, נבחן את תהליך הכנת המטופלים לטיסות רפואיות, הפתרונות הקיימים לצרכי נסיעות שונים, והקשר הטוב בין פרמדיקלי לאל על.

הכנת מטופלים לטיסה רפואית באל על: מה זה כרוך?
כשמדובר בטיסות רפואיות, ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון והכנות לבצע. מטופלים הזקוקים לטיסה רפואית סובלים בדרך כלל ממצב רפואי חמור הדורש תשומת לב וטיפול מיוחדים במהלך הנסיעה. לכן, חשוב ביותר לוודא שהמטופל מוכן היטב לטיסה כדי למנוע תקלות שעלולות לסכן את בריאותו.
-
הערכה רפואית:
לפני שהמטופל מקבל אישור לטיסה רפואית, עליו לעבור הערכה רפואית יסודית כדי להעריך את מצבו ולקבוע אם הוא כשיר לטיסה. הערכה זו מתבצעת על ידי צוות רפואי הכולל רופא, אחות ופרמדיק. הצוות מעריך את ההיסטוריה הרפואית של המטופל, מצבו הנוכחי וכל התרופות שהוא נוטל. הם גם לוקחים בחשבון את גיל המטופל, משקלו וכל מגבלה פיזית שעלולה להשפיע על יכולתו לנסוע. -
הכנת המטופל:
לאחר השלמת ההערכה הרפואית, הצוות הרפואי מכין את המטופל לטיסה. כולל מתן כלל הטיפולים האפשריים מראש, ווידוא כי נוח לו, וכי הוא נטל את כל התרופות הדרושות. הצוות גם מוודא כי למטופל יש את כל הציוד והאספקה הרפואית הדרושים להם במהלך הטיסה, כגון מיכלי חמצן, נוזלי IV ומוניטורים רפואיים. -
הובלה:
הסעה לשדה התעופה היא גורם מכריע נוסף בהכנת המטופל לטיסה רפואית. יש לארגן את ההובלה בצורה בטוחה ונוחה למטופל. זה כולל אמבולנס המצויד בציוד רפואי ומאויש על ידי צוות רפואי.

לבירורים לטיסה רפואית באל על לחץ כאן
איזה פתרון מתאים לצרכים שלך? אלונקה, מחלקה ראשונה או מחלקת עסקים?
בכל הנוגע לטיסות רפואיות, אל על מציעה מגוון פתרונות שיתאימו לצרכים של מטופלים שונים. אפשרות אחת היא אלונקה ייעודית, המצוידת בכל הציוד הרפואי הדרוש ומאוישת בצוות רפואי. אפשרות זו אידיאלית עבור מטופלים הזקוקים לטיפול רפואי וניטור מתמשך במהלך הטיסה. אפשרות נוספת היא מחלקה ראשונה המעניקה סידור ישיבה נוח ומרווח יותר לצד שירות וקייטרינג בהתאמה אישית. אפשרות זו מתאימה למטופלים הזקוקים לרמת נוחות גבוהה יותר אך אינם זקוקים לטיפול רפואי רציף.
מחלקת עסקים היא האופציה השלישית לטיסות רפואיות, והיא מציעה סידור ישיבה נוח ומרווח עם רמת פרטיות גבוהה ושירות אישי. אפשרות זו מתאימה למטופלים הדורשים סביבה נוחה ונטולת מתחים במהלך הטיסה, אך אינם זקוקים לטיפול רפואי רציף.
בנוסף לפתרונות אלו, אל על מציעה גם מגוון שירותים מיוחדים לטיסות רפואיות, כגון סיוע בכסא גלגלים וארוחות מיוחדות. שירותים אלו נועדו להבטיח שהמטופלים ירגישו בנוח ומטופלים היטב לאורך כל הטיסה.
"רשות לטוס": איך אל על מאשרת טיסות רפואיות
אל על מחויבת להבטיח את שלומם ורווחתם של כל נוסעיה, לרבות אלה הזקוקים לסיוע רפואי במהלך טיסתם. בטרם תוכל להמריא כל טיסה רפואית, על אל על לקבל אישור טיסה מהמחלקה הרפואית שלה.
המחלקה הרפואית בוחנת כל מקרה לגופו כדי לקבוע האם המטופל כשיר לטיסה ומהי רמת הסיוע הרפואי הנחוץ לו במהלך הטיסה. המחלקה גם קובעת את סידור הישיבה המתאים והציוד הרפואי הדרוש לטיסה.
המחלקה הרפואית של אל על פועלת בשיתוף פעולה הדוק עם הצוות הרפואי של המטופל על מנת להבטיח שכל המידע והציוד הרפואי הנדרשים יהיו זמינים על סיפון המטוס. כולל תיעוד רפואי, תרופות וציוד רפואי כגון מיכלי חמצן ומוניטורים.
לאחר שהמחלקה הרפואית מאשרת את הטיסה, מתקבלת הודעה לצוות הרפואי של המטופל ונערכים סידורים להסעת המטופל לשדה התעופה. הצוות הרפואי של אל על עומד לרשותו גם כדי לסייע עם העלייה והירידה של החולה מהמטוס.

שותפות חזקה: הקשר בין פרמדיקים להטסה רפואית באל על
הקשר בין הפרמדיקים לאל על הוא קשר חזק, הנבנה על מחויבות משותפת להבטחת שלומם ורווחתם של הנוסעים. הצוות הרפואי של אל על עובד בשיתוף פעולה הדוק עם פרמדיקים על מנת לספק את הטיפול הטוב ביותר למטופלים במהלך טיסות רפואיות.
הפרמדיקים שלנו מאומנים להעניק טיפול רפואי חירום ותמיכה על סיפון המטוס וביחד עם צוות אל-על הם יוצרים שותפות חזקה המבטיחה טיפול ברמה הגבוהה ביותר למטופלים במהלך טיסות רפואיות.
זמן הכנת הטסה רפואית באל על
זמן ההתכוננות להטסה הרפואית משתנה בין מטופל למטופל. מטופלים מסובכים עם מחלות רקע רבות דורשים מן הסתם זמן התארגנות ארוך יותר. לעומת זאת מטופלים פשוטים אשר רק דורשים השגחה רפואית ניתן לתאם ממש מעכשיו לעכשיו (בתנאי שיש מקום על הטיסה). אנחנו בפרמדיקלי בעלי קשרים עם מחלקת MEDA של אלעל אשר מאפשרים לנו לקבל אישור רפואי במהירות יחסית.
לסיכום, טיסות רפואיות במטוסי אל על הן פתרון מצויין עבור מי שאינו מעוניין בטיסה רפואית במטוס פרטי. הטיסות מצוידות היטב כדי לתת מענה לצרכי המטופלים, תוך שותפות חזקה בין הפרמדיקים והרופאים לאל על המבטיחה חווית טיסה חלקה והנפקה בזמן של תעודות הכרחיות.
לבירורים לטיסה רפואית באל על לחץ כאן
-
מהי הטסה רפואית באל על?הטסה רפואית באל על היא שירות המיועד להבטיח העברה בטוחה ונוחה של מטופלים הזקוקים להשגחה רפואית במהלך הטיסה. היא כוללת תיאום מראש עם חברת התעופה, הכנת ציוד רפואי מתאים וליווי על ידי צוות רפואי מוסמך לאורך כל הטיסה, בהתאם לצורך הרפואי של המטופל.
-
מה כוללים שירותי ההטסה הרפואית?שירותי ההטסה הרפואית כוללים בין היתר: תיאום מול חברת אל על ומול שדות התעופה ביעד ובמוצא הכנה וליווי של צוות רפואי (רופא, פרמדיק או אח רפואי) אספקת ציוד רפואי נדרש (בלוני חמצן, מכשירי ניטור, תרופות ועוד) טיפול והתאמת התנאים למצבו הרפואי של המטופל, כולל אפשרות למיטת ליווי בטיסה אם יש צורך
-
כמה זמן מראש מומלץ להזמין הטסה רפואית באל על?מומלץ לתאם את שירות ההטסה הרפואית בהקדם האפשרי – לרוב לפחות מספר ימים עד שבועות מראש, בהתאם למצב הרפואי ולמורכבות הלוגיסטית. ככל שמתאמים מוקדם יותר, כך ניתן להבטיח היערכות טובה יותר של הצוות הרפואי ושל חברת התעופה.
-
האם נדרש ליווי רפואי מיוחד במהלך הטיסה?במקרים רבים, ליווי רפואי הוא חיוני כדי לוודא שבמהלך הטיסה תהיה השגחה רפואית רציפה. הצוות הרפואי (רופא, פרמדיק או אח מומחה) יכול להגיב לכל שינוי במצב המטופל ולהעניק טיפול מיידי במידת הצורך. ההחלטה על אופי הליווי נקבעת לפי מצבו של המטופל ובהמלצת הרופאים.
-
אילו אישורים רפואיים או מסמכים צריך להציג לפני הטיסה?בדרך כלל נדרש מכתב רפואי עדכני מהרופא המטפל, המאשר שהמטופל כשיר לטיסה ומפרט את האבחנה הרפואית, הטיפולים הנדרשים והתרופות הקבועות. ייתכן שחברת אל על תדרוש טפסים נוספים או מידע מפורט יותר, בהתאם למצב הרפואי של המטופל.
-
האם צריך ביטוח מיוחד להטסה רפואית?לא חובה ביטוח רפואי וניתן לשלם בצורה עצמאית. במידה ויש ביטוח שיכסה את העלויות ניתן להפעיל אותו. לרוב מדובר בביטוח נסיעות לחו"ל או הרחבה של ביטוח רפואי.
-
מהם היתרונות של הטסה רפואית באל על?הטסה רפואית באל על מתבצעת עם חברה וותיקה ואמינה, בעלת צי מטוסים מתקדם ותשתיות מסודרות בארץ ובעולם. כאשר מוסיפים לכך צוות רפואי מקצועי, מתקבל פתרון בטוח ואפקטיבי להעברת מטופלים עם צרכים רפואיים מיוחדים, תוך צמצום הסיכון וסיפוק מענה מיידי לאורך כל הטיסה.
-
כיצד מתאמים הטסה רפואית דרך פרמדיקלי?התיאום נעשה בדרך כלל בשיחה ראשונית עם נציג שירות של פרמדיקלי, אשר אוסף מידע על מצבו הרפואי של המטופל וצרכיו. לאחר מכן רופא החברה יוצר קשר עם המטופל או משפחתו ומבין את תמונת המצב. בשלב הבא, הצוות הרפואי בודק את המסמכים, מתקשר עם אל על לבדיקת זמינות, מטפל בפרטים הלוגיסטיים ודואג לכך שכל הציוד הרפואי והאישורים יהיו מוכנים לפני הטיסה.